همشهری آنلاین: مدیرکل هنرهای تجسمی در جلسه با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی بر همکاری در برنامه های تجسمی تاکید کرد.

نگارخانه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی مرکز هنرهای تجسمی، در این جلسه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی گزارشی از فعالیت ها و برنامه های تجسمی در استان بیان کرد و گفت: در حال حاضر 120 آموزشگاه هنرهای تجسمی و 14 نگارخانه در استان فعال است که نگارخانه های بخش خصوصی در شهرهای مختلف استان در حال افزایش است.

سید جواد جعفری در ادامه گفت: بیمه هنرمندان تجسمی نیز با تعامل و همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر به نحو مطلوبی انجام می شود و تشکل های خوشنویسی،عکاسی و تجسمی در استان فعالیت موثری دارند.

جعفری با اشاره به ساخت موزه هنرهای معاصر مشهد و موزه نیشابور گفت: بهتر است دفتر هنرهای تجسمی بر روند ساخت موزه هنرهای معاصر در استان ها به لحاظ طراحی و محتوا نظارت بیشتری داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگی، هنری امام رضا(ع) و قدردانی از مرکز هنرهای تجسمی برای حمایت از بخش تجسمی این جشنواره گفت: جشنواره امام رضا(ع) به سرعت به یکی از جشنواره های تاثیرگذار و گسترده تبدیل شد و در این زمینه مشارکت و همکاری مراکز و نهادها نقش سهمی داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی برای همکاری در برگزاری هشتمین دو سالانه ملی نقاشی ایران و برگزاری بخشی از نمایشگاه آن در استان آمادگی دارد.

محمود شالویی،مدیر کل هنرهای تجسمی نیز در این جلسه گفت: مرکز هنرهای تجسمی موضوع روند ساخت و ساز و طراحی و محتوای موزه های هنرهای معاصر را در استان ها پیگیری می کند تا شاخصه های استاندارد هنری و فنی در آنها رعایت شود.

مدیر کل هنرهای تجسمی ادامه داد: مایه خرسندی است که نگارخانه های بخش خصوصی در استان ها از جمله خراسان رضوی در حال افزایش است و با توجه به واگذاری صدور مجوز، و نظارت بر امور نگارخانه های استانی به ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها، روند صدور مجوز و راه اندازی نگارخانه ها سرعت می گیرد.

کد خبر 135031

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز